رفتن به محتوای اصلی
x

اردوی جهادی کانون جهاد سلامت دانشگاه علوم پزشکی اصفهان برگزار شد

به گزارش مفدا اصفهان، پس از فروکش کردن تب کرونا و با رعایت شیوه نامه های بهداشتی و به صورت محدود، با هماهنگی کامل شبکه بهداشت و درمان شهرستان بوئین و میاندشت، در چهار بخش درمانی، آموزشی و فرهنگی، اردوی جهادی با حضور تیم‌های سیاری و توزیع بسته‌های معیشتی، به مدت دو روز، در تاریخ پنجشنبه و جمعه ۱۶ و ۱۷ بهمن ماه ۹۹ در شهرستان محروم بوئین و میاندشت، مرتفع ترین شهرستان ایران و غربی ترین شهرستان استان اصفهان برگزار شد.

در این برنامه دو روزه، تیم های تخصصی درمانی در رشته‌های داخلی، قلب و عروق، زنان و زایمان، جراحی عمومی، رادیولوژی، طب ایرانی و ژنتیک و نیز تیم های دندانپزشکی به ویزیت بیماران نیازمند پرداختند.

به منظور جلوگیری از ازدحام بیماران و رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی، نوبت دهی و پذیرش بیماران، بصورت کاملا نظام مند و مدیریت شده و بر اساس سیستم ارجاع، از قبل توسط مسئولین شبکه، برنامه ریزی و به  اجرا گذاشته شد.

علاوه بر تیم های تخصصی که در مرکز شهرستان به ویزیت و مداوای بیماران مشغول بودند، یک تیم سیاری نیز، متشکل از پزشک، روحانی همراه و تعدادی از دانشجویان جهادی، به ویزیت خانه به خانه بیماران صعب العلاج و زمین گیر بی بضاعت در روستاهای دوردست و سخت گذر شهرستان پرداختند.

این بیماران از قبل با هماهنگی شبکه بهداشت و درمان شهرستان مشخص و برای ویزیت در منزل هماهنگ شده بودند. علاوه بر ویزیت بیماران صعب العلاج این خانواده‌ها و دلجویی و مراقبت معنوی از آنها، به هر یک از این خانوارها، سبدهای معیشتی نیز حاوی غلات، حبوبات، روغن، خرما و اقلام بهداشتی و پک فرهنگی اهدا گردید.

در بخش آموزش نیز، توسط تیم آموزش کانون جهاد سلامت، متشکل از جمعی از دانشجویان پزشکی و دندانپزشکی جدیدالورود حائز رتبه های برتر کنکور، در دو نوبت صبح و عصر، در شهرهای بوئین و افوس، جلسات مشاوره گروهی و انفرادی برای دانش آموزان سال های آخر دبیرستان های منطقه برگزار گردید.

در این اردوی جهادی دو روزه، تعداد ۳۰ نفر از دانشجویان رشته های مختلف پزشکی که اکثرا از ترم های پایین و جدیدالورود بودند، در کنار اساتید برجسته دانشگاه و متخصصین توانمند و بااخلاق، انجام کار گروهی، فعالیت های جهادی و مهارت های ارتباط با بیمار را فراگرفتند و با محرومیت های منطقه و مشکلات سلامت شهرستان آشنا شدند.

آشنایی با خرده فرهنگ ها و اقوام، جاذبه های طبیعی و گردشگری و جنبه های مختلف طب کلاسیک در مقایسه با طب ایرانی از دیگر دستاوردهای این اردوی جهادی دو روزه برای دانشجویان شرکت کننده بود.