سامانه مشاوره غیر حضوری

خدمات مشاوره تلفنی:

مرکز راهنمایی و مشاوره دانشگاه بمنظور رفاه حال شما «دانشجویان، اعضاء هیئت علمی و کارکنان»  اقدام به راه اندازی سامانه مشاوره بصورت گویا (از طریق تلفن) نموده است. این خدمات در خصوص موضوعات مختلف ازدواج، ارتباط، تحصیلی، روحی روانی بحرانهای فردی، خانوادگی، رفتاری و .... می باشد.

هدف از راه اندازی:

هدف از راه اندازی این سامانه آن است که شما و خانواده هایتان بتوانید در شرایط زیر به آسانی از خدمات مشاوره استفاده نمائید.

  1. زمانی که مایل نیستید بصورت حضوری سوال خود را با مشاورین مطرح نمائید.
  2.   زمانهایی که خدمات مشاوره حضوری ارائه نمی گردد مانند «روزهای تعطیل»
  3.   زمانهایی که در دانشگاه نیستید.
  4.   زمانهایی که یک مشکل آنی برای شما بوجود آمده و دسترسی به مشاور برای شما مقدور نیست.

-ارائه نظرات و پیشنهادات

شما می توانید از طریق تلفن با شماره تلفنهای ۷۷۶۱۸۳۸۳- ۷۷۶۱۵۳۵۳-۰۳۱ تماس گرفته و از خدمات این سامانه بهرمند گردید. 

بخشهای مختلف این سامانه  :

  1. خدمات مشاوره و توصیه های روانشناسی:

شما پس از اتصال به سامانه با فشار دادن    کلید    Œ می توانید از خدمات ذیل بهرمند شوید.

 

الف) برنامه مشاورین :

در این قسمت شما می توانید از برنامه هفتگی مشاورینی که خدمات « مشاوره تلفنی» ارائه میدهند آگاه شوید.

 

ب) توصیه های روانشناسی:

در این قسمت توصیه هایی در خصوص برخی مسائل و مشکلات روزمره ارائه می گردد، این

توصیه ها در خصوص موضوعات زیر میباشد.

  1. اضطراب امتحان، افسردگی، وسواس، شیوه های تمرکز حواس، بهداشت خواب
  1. ارتباط مستقیم با مشاور:

شما پس از اتصال به سامانه با فشار دادن کلید می توانید با مشاور بصورت تلفنی صحبت کنید.

لازم به ذکراست که این بخش روزها و زمانهای خاصی فعال  می باشدو هر هفته برنامه مشاورین و زمانهای فعال بودن این سامانه در قسمت خدمات مشاوره- برنامه مشاورین اعلام می گردد.

«در صورتیکه در آن لحظه امکان برقراری ارتباط وجود نداشته باشد سیستم بصورت اتوماتیک پس از چندلحظه شما را به صندوق صوتی متصل     می نماید»

  1. صندوق صوتی:«سئوال»

در صورتیکه سئوال یا پرسشی در زمینه های فوق دارید و مایل نیستند آنرا بصورت حضوری یا تلفنی مطرح نمائید میتوانید پس از برقراری ارتباط با سامانه کلید Ž را شماره گیری نمائید و پس از آن سئوال خود را بصورت صوتی مطرح نمود، و در پایان کلید Þ را فشار دهید .

سامانه بطور اتوماتیک کدی چهار رقمی را جهت پاسخ به شما ارائه میدهد آنرا را یادداشت نمائید.

۴-دریافت پاسخ از صندوق صوتی:

شما پس از دو روز میتوانید مجدداً به این سامانه مراجعه کرده و جهت شنیدن پاسخ مشاورین کلید  را شماره گیری نموده و سپس کد سئوال خود را وارد نمائید و پاسخ مشاورین را در خصوص سئوال خود بصورت صوتی دریافت نمائید.

۵-انتقادات و پیشنهادات:

در صورتیکه از هر یک از خدمات ارائه شده در اداره راهنمایی و مشاوره دانشگاه انتقاد یا پیشنهادی دارید میتوانید با فشار دادن کلید نظرات و انتقادات خود را بصورت صوتی مطرح نمایید و برای ثبت آن کلید Þ را فشار دهید.

  1. پیام کوتاه:

این سامانه قادر است بصورت گروهی پیامهای بهداشت روانی و یا اطلاعیه هایی که در خصوص کلاسها و خدمات اداره راهنمایی و مشاوره را بصورت گروهی ارسال نماید.

همچنین شما میتواند سوالات و نظرات خود را از طریق  پیامک  جهت اداره مشاوره ارسال نمایید.

شماره پیامک: ۰۹۳۵۲۷۴۶۹۶۷

 

تهیه کننده: فرهاد صبوری